Yamanashi, Japan
ジュエリーの装飾的な要素をすべて引くことで、機能が残る。機能をデザインすることを体現しているのがSHIHARAの「3D」である。
ポストをデザインの一部として組み込んだピアスは、ブランドが生まれる前からデザイナーの石原勇太が構想していたもの。トライアングル(三角錐)、スクエア(立方体)、レクタングル(直方体)を含め3つのデザインを展開している。さらにその立体の辺にダイヤモンドを配置した「DIAMOND 3D」がある。
「3D」も「DIAMOND 3D」も立体の一辺が開閉し、その辺を耳に通して身につける。こうした機能的なデザインを成立させるためには、精緻な構造が必要となる。
これらは山梨の職人によって、一つひとつ作り出されていく。
Shihara’s 3D Collection Earrings illuminate the essence of design functionality, emerging from the core belief that by paring away decorative embellishments, the true essence of jewelry’s utilitarian components is unveiled.
Conceptualized by Yuta Ishihara even prior to the establishment of the Shihara brand, this collection stands as a testament to his visionary prowess. Each piece in the collection seamlessly integrates the post as an intrinsic part of its three-dimensional design and consists of three distinctive geometric shapes: triangle, square, and rectangle. The pavé diamond set variation imbues the collection with an extra layer of opulence.
Central to this collection is the ingeniously designed side post, adeptly engineered to open and close, providing the vital point of connection to the wearer’s pierced ear. Achieving this functional design demands meticulous structural integrity, a feat that is painstakingly realized through the hands of the craftsmen in Yamanashi.
「3D」ピアスの一辺にダイヤモンドをセッティングしていく。
マイクロスコープを使い、肉眼では細部が判別できない程の0.7mmのダイヤモンドを細い針のようなタガネで留める。
Setting 0.7mm diameter pavé diamonds. Employing the precision of a microscope and a delicate, needle-like chisel, these diamond settings that are imperceptible to the unaided eye are meticulously secured in place.
ダイヤモンドのセッティングを終えたあとは研磨の工程に入る。何種類ものヘッドを使い分けて、表面の不要部分(バリ)を除去する。
An intricate polishing process commences, guided by an array of specialized heads that eradicate superfluous elements from the surface.
ポストの溶接をし、職人が細かい修正を繰り返して留め具の調節をする。
The post undergoes a soldering process, fine-tuned by the hands of skilled artisans.
細部まで磨きあげて仕上げる。
Final polishing touches unveil the earrings’ finest nuances.